fredag, december 14, 2007

SL startar kampanj för att minska korta bilresor

SL driver Nordens största nät för kollektivtrafik, som innehåller många typer av trafikslag. I länet finns 450 busslinjer. Tyvärr känner inte alla till SL:s stora utbud utan väljer bilen även för korta resor. Därför får nu SL:s VD i uppdrag att genomföra en informationskampanj för att locka fler resenärer från bilen och till den miljövänliga kollektivtrafiken.

Tre av fyra som ska till Stockholms innerstad i morgonrusningen reser med SL. Det är få städer i världen som lyckas locka fler resenärer. SL måste nu blir bättre på att locka resenärer även i andra delar av länet. Vi måste underlätta medborgarnas val av miljövänliga transportmedel. Kan SL skapa en bredare kunskap om den lokala busstrafikens möjligheter att ta resenärerna till köpcentrum, service, nöjen och fritidsysselsättningar är mycket vunnet.

Inga kommentarer: