tisdag, december 11, 2007

SL blir allt bättre trots (s) smutskastningskampanj

Andelen nöjda kunder som reser med SL ökar med 6 procentenheter jämfört med samma månad förra året. Nu är 7 av 10 som reser med SL nöjda. Det betyder att andelen nöjda resenärer ligger kvar på en rekordhög nivå. På ett år har kundnöjdheten ökat särskilt mycket på tunnelbana och pendeltåg där andelen har ökat med 10 respektive 18 procentenheter.

Fakta andel nöjda resenärer per trafikslag:
År 2006 (nov) 2007 (nov)
Tunnelbana 62% 72%
Pendeltåg 34% 52%
Lokalbana 79% 81%
Totalt 63% 69%

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fortfarande extremt dåliga siffror Christer. Hur kan du förespråka att om resenärerna inte lever upp till avtalet så ska de bestraffas (svida i skinnet) medan du och Sl får komma undan med vad som helst? Hur ofta är det inte ett stackars ynka löv som ramlat ned på spåret (hur ofta har man inte tappat sitt färdbevis)?

Anonym sa...

Bra siffror, skönt att det är stigande trend. Snyggt jobbat!

Jag blir lika upprörd varje gång jag ser smitare gå förbi spärrarna vid Mariatorgets t-bane ingång. Oftast är det yngre personer klädda i svarta kläder med huvor. De tar inte sitt ansvar som medborgare och betalar sin del av resan. Alla behöver bidra för att vi skall kunna behålla och bygga ut kollektivtrafiken.