torsdag, augusti 17, 2006

Idag är det exakt en månad kvar till valdagen. Vid samma tidpunkt den 17 september håller vallokalerna öppet i ett par timmar till. Vi kommer att kämpa in i det sista.

Själv firar jag med att åka ut till Sigtuna och elda mina moderatvänner där. Kul!

Nu när jag skriver det här hör jag vänsterpartiets Birgitta Sevefjord bröla i radion. Det är lite jobbigt med radio i mobiltelefonens handsfree. Det blir liksom lite närgånget, som om Birgitta är inne i min hjärna.

Jag hör att Birgitta erkänner krisen inom hjärtsjukvården och cancersjukvården. Sammanslagningen av Huddinge och Karolinska gick för fort och det är tveksamt om det sparade några pengar, säger hon. Och ”pendeltågstrafiken är ett elände”. Hon säger så. Ordagrant.
Låt oss den 17 september befria Birgitta Sevefjord från sitt uppdrag att leda landstinget. Det tycks ha blivit uppenbart även för henne själv att vänsterpartiet inte ror landstingets kärnverksamhet i land.

Inga kommentarer: