måndag, april 07, 2008

Ibland undrar jag om inte min vänner i andra allianspartier har viktigare uppdrag än att till varje pris driva frågan om bildandet av en region i Mälardalen. Skulle de redan idag ifrågasatta landstingen, som inte är bra leverantörer av viktig samhällsservie till medborarna bli bättre för att de blir ännu större?


Tror knappast det!

Jag tycker det ligger mycket i det ifrågasättande av en regionbildning som m, fp och kd i Stockholms stadshus gjort sig till tolk för.

Därför kan man undrar hur andra företrädare för fp i olika artiklar i Svd kan gå till sådant angrepp mot oss moderater. Hon kanske skall städa framför engen dörr först.


Slutsatsen är säg NEJ till tokregioner.

Till mina partikamrater i Sörmland kan jag bara säga att medborgarna i deras landsting skulle få 2 kronor högre skatt! Är det sådant man vinner nästa val på?

Inga kommentarer: