tisdag, april 29, 2008


Lars Dahlberg kräver

I ett pressmeddelande "kräver" Lars Dahlberg (s) att SL ska sätta upp regnbågsflaggor på bussarna under Pride-festivalen. Bra Lasse. Visst är det bra med flaggor, visst är det bra med pressmeddelanden...Även jag brukar vilja ha både flaggor och press. Inget fel i detta.

Men nu väntar jag på att socialdemokraterna också köper vårt huvudspår - att tåg och bussar ska gå i tid, både de med flaggor och de utan. Där visar de mycket litet vad gäller initiativ och framåtanda. Det gnölas om Djurgårdslinjen, det gnälls om våra satsningar på två miljarder kronor på SL.

Har undrat lite vad socialdemokraterna ska ta fram ur säcken när enhetstaxan avslöjats som en stor förlustmaskin och gått ur tiden. Flaggkravet var dock lite oväntat, det måste jag nog medge. Jag hade väntat mig något lite tyngre från socialdemokraternas starke man i trafikfrågor.

Inga kommentarer: