torsdag, april 24, 2008


En kväll i hoppets tecken


Igår var jag på en mycket inspirerande temakväll om HIV som arrangerades av Rudbeckskolan i Sollentuna. Jag var där i egenskap av ordförande i Nationella rådet för HIV-prevention.

Temakvällen började med en afrikansk buffé. Sedan följde tal av ambassadören från Botswana Bernadette Rahthedi, Conny Callin från MSD, Åsa Thourot från NoaksArk, elevpresentationer, en film av Staffan Hildebrand och till sist presenterades vinnaren av arbeten, som eleverna hade gjort.

Jag tycker att det är mycket viktigt att stödja unga som engagerar sig i kampen mot HIV och det är viktigt för mig som ordförande i Nationella rådet för HIV-prevention att såväl dela med mig av egna erfarenheter som att lära mig av dem som jobbar aktivt mot HIV på olika plan i samhället. Stort tack till arrangörerna och alla inspirerande elever.

Inga kommentarer: