tisdag, november 27, 2007

Idag startar budgetdebatten i Stockholms läns landsting

I snart ett år har jag tillsammans med övriga i alliansen haft huvudansvaret för SL och kollektivtrafiken i vårt län. Jag är både glad och stolt över vi lyckats vända utvecklingen och förbättrat SL.

Samtidigt som allt fler reser med SL blir också allt fler nöjda med kollektivtrafiken. Det är en kraftig förbättring på bara ett år. Detta visar tydligt att vårt arbete i Alliansen med att göra SL och vår kollektivtrafik bättre också har haft effekt. Vi är glada, men långt ifrån nöjda.

För mig betyder SL och kollektivtrafiken mer än bara en paus i vardagen. För mig är kollektivtrafiken mycket viktigare än så.

Vi vill se ett bättre SL, med fler avgångar, ökad punktlighet och bättre trygghet.

Jag vill därför ha ett klart besked av socialdemokraterna – var ska era nedskärningar på över en miljard tas.

Vilken SL-trafik ska tas bort?
Vilka busslinjer ska läggas ned?
Vilka tunnelbaneturer ska ställas in?

Ge nu ett klart och ärligt besked.
Var ska miljarden tas ifrån?

1 kommentar:

Anonym sa...

Varför vill du själv inte vara ärlig i frågan om hur stor del av intäktsbortfallet som plankningen står för? Din uppfattning skiljer sig ju från SL:s och revisorernas med över 100 miljoner.

Är det inte dags att du ger ettklart och ärligt besked i frågan snart Christer?