tisdag, september 11, 2007


SL har sedan slutet av 90-talet regelbundet låtit mäta hur nöjda resenärerna är.
Mätningarna görs ombord på samtliga trafikslag - tunnelbana, buss, pendeltåg och lokaltåg. Den senaste mätningen visar på det högsta betyget sedan 1997.

70 procent av de tillfrågade resenärerna gav i den senaste mätningen högsta eller näst högsta betyg åt SL-trafiken. Om man lägger till dem som gav motsvarande ”godkänt” så hamnar siffran på 87 procent.

Det här visar på SL-personalens kompetens och hårda arbete. Jag tycker att det här är ett gott betyg till samtliga medarbetare inom koncernen. Självklart är jag medveten om att siffrorna inte är huggna i sten. Vi kommer att få kämpa hårt under vintern för att behålla dessa siffror, vi kommer att få lägga ner tid, pengar och en massa energi för att få ordning på exempelvis pendeltågstrafiken. Men med sådana här siffror vet vi också att det är värt varje satsning. Nu gäller det att fortsätta med projekten som ligger på arbetsbordet och leda dem till avslut.

1 kommentar:

Anonym sa...

snyggt jobbat!