fredag, september 22, 2006

Okej, jag erkänner direkt. Jag unnade mig en timmes extra sovmorgon i morse. Den första morgonen sedan evigheter då jag inte har stigit upp kl 6 och sedan jobbat fram till midnatt. Min sambo säger sig träffa brevbäraren oftare än mig.

Nu efter valet ska det bli ändring på det. Jag kommer att arbeta hårt för medborgarna i Stockholms län, och för att jag ska kunna göra det måste jag även få ägna tid åt min privata sfär.

Nu är det ju inte så konstigt att en valrörelse innebär en extrem arbetsbelastning, vilket min sambo och andra i mitt privatliv haft förståelse för.

Ett annat skäl till att jag unnade mig den där extra sovtimmen i morse var att den nya landstingsgruppen träffades för första gången igår kväll. Det blev ett par glas mousserande vin från Henric Åkesson, och framför allt jätteroliga samtal med våra nya ledamöter i landstingsfullmäktige. Från att ha varit 37 ledamöter är vi idag 55. Mer än var tredje stol i fullmäktigesalen sitter det en moderat på. Det lovar gott inför de kommande fyra åren.

Inga kommentarer: