söndag, maj 27, 2007

Universitetssjukhusen, alla akutmottagningar och traumaenheter ska undantas från privatiseringar i Stockholm. Det anser kristdemokraterna som är beredda att ta strid för det inom den borgerliga alliansen i Stockholmslandstinget enl. SvD idag.

Ibland förstår jag inte vad Kd menar. Vad innebär Stig Nymans uttalande, kommer han inte ihåg St Göras sjukhus?

Det är dags för alliansen att släppa fram alla goda krafter inom sjukvården. Då får vi råd att skapa en så bra sjukvård som möjligt för medborgarna i Stockholms läns landsting.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer mycket väl ihåk St Görans sjukhus och det epokgörande året 1999. Det skall sent glömmas. SvDjournalistens övertolkning i söndagstidningen kan vi lämna därhän. Vad jag menar, inte kd, är att det ligger närmare till hands att engagera entreprenörer för planerad/elektiv sjukhusvård än akut- och traumavård. Därvidlag välkomnar jag alla goda krafter.
/Stig Nyman

Anonym sa...

Har för mig att Reinfeldt i valrörelsen lovade att inte sälja ut akutsjukhusen - vill du att han ska bryta det valöftet? Knappast oväntat iofs, sådana är ni politiker

Anonym sa...

"sådana är ni politiker"

Den kommentaren säger allt om trovärdigheten i din kommentar.

Anonym sa...

Annonym 10:44

Att stopplagen gav större möjligheter åt landstingen att få kontroll över sin verksamhet och låta landstingen bestämma om man ville knoppa av verksamheter eler inte. Som jag ser det så bryter inte Reinfeldt några vallöften, det är inte han som säljer dom, utan det är upp till landstingen som äger dessa akutsjukhus.
Jag skulle vilja se ett nytt St Göran i Stockholm, det behövs verkligen!

Anonym sa...

Trovärdigheten i mitt påstående om att Moderaterna bryter vallöften ska inte prövas mot min retoriska förmåga utan mot det som Hr Reinfeldt i direktsändning ett flertal gånger faktiskt lovade - det trodde jag var självklart. Så: "right back at ya"

Anonym sa...

"Som jag ser det så bryter inte Reinfeldt några vallöften, det är inte han som säljer dom"

Oh, please vad pinsamt försvar. Det var intee hellerr Stalin, Hitler, Kissinger, Bush Karl XII som dödade alla de där människorna heller. Inte heller är det Christer som bötfäller fuskåkare. Dock är de lika ansvariga, jag trodde det fastslogs i Nürnberg.

Brutet vallöfte alltså!

Anonym sa...

Hur pass rimligt är det att SL ställer krav på att kunden ska uppfylla alla krav medan de själva brister i allt vad de lovar när man köper biljeten?
Varje gång trafiken inte fungerar eller Sl på annat sätt bryter avtalet med mig så ska jag polisanmäla dem för avtalsbrott - det ska svida i SLs plånbok när de inte gör rätt för sig utan tar betalt för tjänsster de inte levererar.

Lär er av dde som forskat på det hela: kvalitet i trafiken genererar mer intäkter än straff och nolltolerans!

Anonym sa...

"släppa fram alla goda krafter inom sjukvården."

Jaha så landstinget (dvs du) är de onda? Schysst svart-vit argumentation men hur tänkte du nu egentligen?