Äntligen har det vänt!
Rekord i kundnöjdhet
I mars slog SL rekord i kundnöjdhet. 67 procent av resenärerna är nöjda med SL, vilket är en ökning med 6 procentenheter på ett år. Det är den högsta andelen nöjda resenärer sedan mätningarna började för sju år sedan. Jag är både glad och stolt över att vårt arbete för ett bättre SL nu börjar ge resultat i allt nöjdare resenärer.
Jag vill framförallt tacka alla de som dagligen jobbar i SL-trafiken. De gör ett fantastiskt jobb för att Stockholm ska fungera. Utan SL stannar Stockholm. Resenärernas omdöme är ett gott betyg åt oss alla. Detta peppar mig bara att jobba ännu hårdare för att få ordning på SL-trafiken.
Fakta
Nuvarande undersökningar startade under våren 2000. Nu tillfrågas ca 5000 resenärer varje månad om vad de anser om SL-trafiken.
Andel nöjda resenärer
våren 2000 56%
mars 2001 58%
mars 2002 61%
mars 2003 63%
mars 2004 63%
mars 2005 66%
mars 2006 61%
mars 2007 67%
onsdag, maj 02, 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar