torsdag, mars 01, 2007

Socialdemokraterna verkar synnerligen frånvarande vid våra styrelsemöten på SL. Idag påstår Lars Dahlberg (s) att det inte finns några som helst förberedelser gjorda hos SL för att möta den resandeökning som väntas i samband med att trängselskatten återinförs. Fakta är att vi totalt satsar 750 miljoner mer i år än förra året vilket gör att SL har möjlighet att behålla stora delar av den trafik som kom till i samband med försöket.

Detta har vi gjort hittills: 125 miljoner satsas på att behålla den ökade trafiken i tunnelbana och pendeltåg, men även bussar. 60 miljoner på att behålla det viktigaste X-bussarna och när trängselskatten återinförs i augusti förstärks SL-trafiken med ca 30 miljoner. Det är med viss förundran och blandad munterhet jag kan konstatera att Lars Dahlberg verkar sova på SL:s styrelsemöte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin fint allt det där. Men med tanke på att endast 40% av SL:s bussar blir godkända av bilprovningen så kan man ju undra om inte de över 500 MSEK som SL per år satsar på att försöka stävja fuskåkningen hade gjort större nytta och skapat en säkrare kollektivtrafik, hade de skattepengarna satsats på säkerhet istället för på verkningslösa prestigeprojekt? Kom igen nu, sluta upp med allt tramsande kring att fuskåkningen är det största hotet mot kollektivtrafiken. Är det trafiksäkerheten en viktigare fråga?

Anonym sa...

Att du orkar vara sà viktig for nàgot du inte bidragit till!