fredag, mars 02, 2007

Vilken dag - fast i hissen hemma på söder i 40 minuter!

Tur att jag har lärt mig att ibland är det bara att gilla läget. Ja det är bra att kunna när man om 20 min skall äta lunch med Stockholms nya landshövding Per Unckel och hissen plötsligt fastnar mellan våningarna. Tur att flinka medarbetare då kan ta sig till restaurangen och meddela Landshövdingen hur läget är. Trafiklandstingsrådet sitter fast i hissen.

Efter några minuter ringer mobilen och landshövdingen meddelar att han lugnt äter sin lunch och väntar på att jag skall ta mig ur hissen.

50 minuter senare kunde jag ansluta till den lunchande landshövdingen. Det blev tid för oss att ha ett bra samtal om Stockholms läns utveckling av kollektivtrafiken trots hissar och allt.

Som avslutning inför helgen fick Eva Lestner och jag möjligheten att uppvakta Ersta diakonis Direktor Torbjörn Larsson som idag hade mottagning på Ersta då han den 4 mars fyller 50 år. Torbjörn och den verksamhet han förestår är ett bra exempel på de goda krafter som kan hjälpa oss alla att utveckla Stockholms hälso- och sjukvård till något ännu bättre för oss alla.

Grattis Torbjörn!

Sedan avslutades dagen med ett välbehövligt pass på Sats.

Inga kommentarer: