måndag, augusti 11, 2008

Då var den första arbetsdagen efter ledigheten avklarad. roligt att träffa alla igen. Personalen på trafikroteln, Hans Erik, Håkan och Jenny. Charlotte jobbade inte idag, hon är fortfarande föräldraledig på deltid.

När jag kom hem på eftermiddagen kunde jag nöjt konstatera att min insändare om alliansens satsningar på ännu bättre trafik i tunnelbanan med dygnetrunt trafik i helgerna kommit in i tidningen Mitt i Södermalm (www.mitti.se). Bra att vi når ut med våra förbättringar inom SL.

Sedan kan jag bara säga BRAVO Carl Bildt som åker till Georgiens huvudstad Tblisi för att visa sina och vår solidaritet med ett litet land som blir utsatt för agretion av sin stora granne i norr.

Vad gäller Ryssland kan jag bara konstatera intet nytt under solen. Snarare än vi anar kan vi behöva ett starkt svenskt försvar. Det är långt ifrån vad vi har idag. Ja det återstår bara en åtgärd, vi måste bli medlemmar i NATO, för själva har vi idag inte kraften i vårt försvar att stå emot den ryska björnen när den vaknar igen.

Inga kommentarer: