torsdag, oktober 04, 2007

Idag var det hearing på Rosenbad om en framtida infrastruktur

Det finns naturligtvis mycket att säga om detta och jag kommer att rapportera mer under de kommande dagarna. Helhelsintrycket som jag bär med mig är dock mycket positivt. Många av mina kollegor, framförallt Kristina Axén Olin, gjorde en formidabel insats för att lägga fram våra ståndpunkter.

Vi talade om infrastrukturen ur såväl ett globalt som ett regionalt perspektiv, hur regionens transportsystem behöver utvecklas, behovet av effektiva och miljöanpassade godstransporter och mer framkomliga och trafiksäkra vägar.

Själv talade jag om vårt stora behov av en tillförlitlig kollektivtrafik i Stockholmsregionen. Nu återstår att se vad det samlade intrycket blir. Mitt mål är dock det som vi tidigare gick in för att säga - Vi måste öka takten i förändringsarbetet och öka investeringarna så att vi får bättre väg och spår till hela Sverige.

1 kommentar:

Anonym sa...

bra jobbat! Såg er fina insats på webutsändningen. Det här är bra jämfört med tidigare slutna processer i stängda rum (under Messing och när Trollhättepaketet kom till i skuggan av offentligheten).
Vill påminna om mina tidigare inlägg om att samma öppenhet behövs från SLs sida. Det är idag en för sluten organisation där mer beslutsunderlag och diskussioner behöver komma ut i offentligheten.