måndag, juni 18, 2007

Dygnet runt öppet på SL:s kundtjänst

För att förbättra servicen för SL:s resenärer och göra SL än mer kundvänligt kommer SL:s kundtjänst att ha öppet dygnet runt. Trots att SL:s hemsida är en av landets mest besökta med 100.000 besök om dagen, så finns det ett stort behov av personlig service. Med nya SL-kortet SL Access ska det gå att spärra sitt kort dygnet runt, få uppdaterad störningsinformation eller lämna synpunkter.

Beslutet imorgon innebär ännu ett vallöfte infrias. Våra resenärer som lever i en modern storstad förväntar sig service dygnet runt och då måste SL hänga med i samma takt. Har vi trafik dygnet runt är det naturligt att vi också kan ge information dygnet runt.

SL kommer även i fortsättningen att satsa på att utveckla självbetjäningstjänsterna på nätet. Vi har redan i dag en av Sveriges mest besökta hemsidor, men det finns ett behov att även komma i kontakt med SL för personlig service dygnet runt.

SL:s styrelse tar ställning till de nya öppettiderna imorgon och de lanseras i samband med införandet av nya SL-Access vid årsskiftet 2007-2008. SL kommer att utvärdera insatsen efter sex månader och då får vi se om försöket faller väl ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hade hellre sett att nni atsat de pengarna på att förbättra nattrafiken - det tillhör mer en modern storstad än nattöppen kundservice. Precis som din kollega Mikael Söderlund som tror att sopade gator gör Stockholm till en världsstad så satsar även du på kosmetiska lösningar, lägg pengarna där de gör nytta isället. Skönt att höra att du har prioriteringarna klara för dig!