måndag, oktober 09, 2006

Jag måste erkänna, jag är inte van vid att se mina egna partiföreträdare i rutan som statsråd i varje nyhetssändning. Utrikesministern, finansministern och arbetsmarknadsministern de är några av de moderata statsråden som nu befolkar tv-rutan.
Det kommer att gå över och ersättas av en vana förhoppningvis en fortsatt god vana. Det kan bli så då alliansregeringens statsråd överlag gör väldigt bra framträdande i media.

Idag har vi fortsatt förberedelserna för övertagandet av makten i landstinget den 7 november. Den regeringsförklaring som presenterades i fredags kommer att ge oss en bra grund att bygga vår regionala politik på i Stockholms läns landsting för en bättre sjukvård där det inte finns köer och där patienterna själva får välja inom sjukvården.

Idag fick min medarbetare Andreas Eriksson gå på ett möte med Venhälsan om deras framtid då jag var tvungen att gå ett möte med den moderata förhandlingsdelegationen. Venhälsans verksamhet på Sös skall värnas och utvecklas så enkel är det. Jag återkommer med mera information imorgon när jag vet vad som framkom på mötet idag. På mötet deltog ledningen för Venhälsan och företrädare för Folkpartiet, Kristdemokraterna och Centern förutom oss moderater.

Sedan skulle man kunna tro att det var fredagen den 13 när nyheterna om att världen tydligen fått sin 9e kärnvapenmakt kom i morse.

Inga kommentarer: