fredag, oktober 06, 2006

Idag fick Sverige sin alliansregering. Statsministern har visat att han kan samla en bra regering runt sig. Bra jobbat Fredrik! Det ser riktigt lovande ut. Några av statsråden är nära vänner till mig. Alla är väl värda det förtroende de nu har tilldelats.

Beatrice Ask blir justitieminister. Det är bara så rätt. Jag har knappast träffat en så ideologiskt stringent människa i hela mitt liv. Det behövs inom lag och rätt.

Tobias billströms utnämning ger oss en person med goda kunskaper om HBT-världen bra att han och Andreas Carlgren kom med. Ett stort steg för oss homos att få öppna representanter i regeringen.

Cristina Husmark Pehrsson har jag haft en hel del att göra med under förra mandatperioden då hon satt i riksdagens socialutskott.

Mikael Odenberg har jag ofta viktiga informella kontakter med. Bra att han kom med i regeringen.

Maria Borelius som jag hade roliga kampanjdagar med i Blackeberg och , Bromma och Alvik kom med i regeringen bra val Fredrik.

Gunilla Carlsson, Cecilia Stegö Chilò, Anders Borg, Sven Otto Littorin är alla bra namn i den nya regeringen.

En lite tråkig men samtidigt rolig konsekvens av regeringsbildningen är att mina landstingsvänner i kristdemokraterna förlorar politiske sekreteraren Emma Henriksson, som nu övertar den stol i riksdagen som kommun- och finansmarknadsminister Mats Odell lämnar.

Sedan finns ju en favo från de andra partierna bland statsråden, det är ju Maudan så klart!

All lycka och välgång önskar jag Alliansregeringen!

Inga kommentarer: