onsdag, januari 09, 2008

Nu har Svenskt Kvalitetsindex publicerat nya siffror

SKI är ett analysföretag som tittar på kunders förväntningar och upplevd kvalitet vad gäller olika varor och tjänster. Årets genomgång av transporter visar att kundnöjdheten har sjunkit för SAS i år, men att SJ har ökat i popularitet.

Det visar att svensk spårtrafik står sig bra i förhållande till andra transportsätt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så himla nöjd ska du väl inte vara?

"Järnväg har ökat i år, men erhåller fortfarande avsevärt lägre nöjdhetsbetyg än genomsnittet för samhällsekonomin i stort."

"Svagaste delaspekten för järnvägen är i stället tillförlitlighet och tidshållning."

Är det inte just detta som påverkar resandt och betalnngsviljan? Iaf gör det mer än hot om handdukssnärtar och svid i skinnet. är det inte dags att du och Sl tar tag i de aspekter som påverkar betalningsviljan och eknomin mest istället för att fjanta omkring med hotelser, slösa skattemedel på spärrar som inte fyller ngn funktion?