fredag, juli 13, 2007

RFSLs förbundsordförande Sören Andersson och hans partner Daniel Juvas passade på att gifta sig i Visby. Inför familj, vänner och en radda politiker och media sa de ja! Jag och Hans Erik Malmros var också där. Grattis och lycka till från mig och Öppna moderater.

Som en senare kommande present hoppas jag på att vår partistämma bifaller Öppna Moderaters förslag om ett könsneutralt äktenskap. Jag skall ge järnet för att det blir så. Jag lovar Sören och Jonas detta!

Ionsdags SvD Brännpunkt skrev Birgitta Rydberg och Maria Wallhager sig varma för storregioner i Mälardalen. Deras syn på denna fråga går inte i takt med alliansregeringens utspel tidigare i veckan. Jag är glad över att regeringen satt stopp för ansvarskommmittens förslag att tvinga fram ett genomförande av storregioner.

På torsdag förmiddag deltog jag som talar i ett seminarie om betydelsen av utbyggd kollektivtrafik i Stockholm och Mälardalen. Det var Mälardalsrådet som var anordnare av aktiviteten. Slutsats : När Stockholm växer måste också SL växa!


Klottret i tunnelbanan slår nya rekord

1,2 miljarder kronor.

Så mycket har klotter och skadegörelse kostat SL sedan 1994, visar Aftonbladets granskning.
Skattebetalarna och resenärerna står för notan.

Jag sa till Aftonbladet i en kommentar:

– Det är nolltolerans. Klotter ska tas bort när det upptäcks. Jag är övertygad om att det är det rätta.

Läs mera:http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1118673,00.html

Nu skall jag ut och äta middag här i Visby, imorgon bär det av till Stockholm igen och därefter några veckors semester.

Inga kommentarer: