söndag, juli 08, 2007

Nu har jag varit i Visby ett dygn. Här lyser solen med sin frånvaro! Regn,regn,regn! Ikväll skall miljöministern hålla centerns tal här hoppas för hans och alliansens skull att det slutar regna.

Budskapet är:

Regeringen satsar i år 40 miljoner kronor på att förbättra havsmiljön.

– Östersjön är ett sjukt hav som är ett av de mest förgiftade innanhaven i världen. Det har fått pågå alldeles för länge och det behövs inte bara vackra deklarationer, utan det behövs handling, säger miljöminister Andreas Carlgren,i Almedalen ikväll.


På Dn-debatt igår förpassade tunga politiker från alliansen ansvarskommittens förslag om regioner till papperskorgen. Det är där förslaget hör hemma. Låt som de skrev det vara medborgarnas önskemål som styr hur vi skall utveckla vården i Sverige, inte politikers behov av att dirigera allt från centralt håll.

Medborgarnas val skall styra inte politikernas drömmar. Vill skåningarna ha regionen kvar så är det ok för mig. Vi i Stockholm och Mälardalen skall inte tvingas införa regionermot vår vilja. Tacka alliansen för det!

1 kommentar:

Anonym sa...

själv tycker jag att storregioner är en bra idé. även jag är en medborgare i sthlm så du bör kanske nyansera dig lite när du pratar om "medborgarnas val". känner inte riktigt att du står på alla medborgares sida (i ngn fråga). jag har alltså inget att tacka alliansen för, sluta lägg ord i min mun.