måndag, januari 01, 2007

Gott Nytt Ar!

Ja i Sverige ar det redan 2007, sa Gott Nytt Ar pa Er alla. Har i Dorset Vermont Usa har vi just bara borjat forberedelserna for att fira Nyar. Det blir min systers familj mina syskonbarns amerikanska kusiner och Jens och Jag.

Idag sa vart det - 10 grader pa mogonen + 5 mitt pa dagen ett par centemeter sno, nu borde det vara manga dm sno har, solen sken och varmde som den kan gora i mars hemma i Stockholm. Harligt med ljus, det som vi saknar sa mycket i Sverige denna tid pa aret.

Nu ar det bara att satta fart nar vardagen borjar igen for att infria alla de loften som gjorde att vi fick fortroendet att styra Stockholms stad, Stockholms lans landsting och inte det minst viktiga att Sverige styrs av en alliansregering.

Innan vi ar ater hemma i sverige blir det nagra dagar i Boston. Det ar en stad dar politikerna for 15 ar sedan fattade beslut om att bygga kringfartsleder. Nu de finns pa plats. Det ar nagot det ar dags for oss i Stockholm att ta efter.
Jag hoppas 2007 blir aret nar vi kommer till skott med beslut om utbyggnad av framtida kollektivtrafik och vagar. Skall bli spannande att se nasta ar vid denna tidpunkt hur vi lokala politiker och foretradare for staten lyckats under Carl Cederschiolds ledning med fatta de nodvandiga besluten. Vi far inte misslyckats sa enkelt ar det!

Inga kommentarer: