tisdag, februari 03, 2009

Dagens länktips - Twix, Tobé och Thatcher

Nu har jag upptäckt twittrandet. Nej, jag har ingen sida på Twitter och det är heller inte på gång. För mig är hemsidan med tillhörande blogg det viktigaste redskapet för kommunikation. Jag gillar dessutom det personliga samtalet och ibland kan internet ta väl mycket tid från vardagsdialogen. Men gillar du kvittrande politiker och har lite tid så är twixdagen.se som samlar alla politiker som twittar en bra samlingstjänst. Hittade själv en som jag gillade: Tomas Tobé. På hans mikroblogg hittade jag följande länk till en ung Thatcher. Free Society speech från partikonventet 1975. Vilken retorisk förmåga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Thatcher påminner oss om viktiga grundvärderingar som vi aldrig ska glömma bort när politiska beslut ska fattas.

Fan of CGW

Anonym sa...

Thatcher påminner oss om viktiga grundvärderingar som vi aldrig ska glömma bort när politiska beslut ska fattas.

Fan of CGW