Jaså du, C20 - det är du som är igång och pratar strunt nu igen - precis som du gjorde om Lidingöbanan och deras "fis-körning".
Större delen av Tvärbanans sträckning Gröndal - Liljeholmen är hastighetsbegränsad till 30 km/tim för a l l trafik! Den lilla del där övrig trafik får köra i 50 km/tim (men Tvärbanan fortfarande i 30 km/tim) påverkar inte restiden. Så det har ingenting med "förarna" att göra! Yttra dig inte om saker du inte vet ett dyft om om!.
De nya Göteborgsvagnarna är för övrigt skräp - fula och går illa i spåret! Tyvärr lika illa som den spanska vagn som provades på Lidingö i höstas.
Jag är trafik- och planeringslandstingsråd och vice gruppledare (m) i Stockholms läns landsting, samt ordförande för Öppna Moderater, Svensk kollektivtrafik, Nationella rådet för HIV-prevention och ordförande i Mälardalsrådet. Vidare är jag vice förbundsordförande för Moderaterna i Stockholms stad.
2 kommentarer:
Detta verkar ju rätt schysst så länge förarna inte kör som t ex Tvärbanan mellan Liljeholmen och Gröndal - det går SAKTA.
Men åkte endel spårvagn i göteborg i sommras - det var helt ok.
Dessa vagnar ser rätt schyssta ut.
Jaså du, C20 - det är du som är igång och pratar strunt nu igen - precis som du gjorde om Lidingöbanan och deras "fis-körning".
Större delen av Tvärbanans sträckning Gröndal - Liljeholmen är hastighetsbegränsad till 30 km/tim för a l l trafik! Den lilla del där övrig trafik får köra i 50 km/tim (men Tvärbanan fortfarande i 30 km/tim) påverkar inte restiden. Så det har ingenting med "förarna" att göra! Yttra dig inte om saker du inte vet ett dyft om om!.
De nya Göteborgsvagnarna är för övrigt skräp - fula och går illa i spåret! Tyvärr lika illa som den spanska vagn som provades på Lidingö i höstas.
Skicka en kommentar