fredag, februari 16, 2007

Jag är stolt och glad över att erhållit förtroendet att bli vald till ordförande för Öppna Moderater. Samtidigt vill jag tacka vår avgående ordförande Anita Hillerström Vagli för hennes insater.
Öppna Moderater kan se tillbaka på ett mycket framgångsrikt 2006 med många aktiviteter, nya medlemmar och en mycket uppskattad kampanjinsats på Stockholm Pride som bland annat ledde fram till att moderaterna blev det största partiet i det så kallade Regnbågsvalet med 23,3%.

Den övriga styrelsen i Öppna Moderater för 2007 består av vice ordförande Fredrik Saweståhl, vice ordförande Jenny Edberg och styrelseledamöterna Tomi Liljekvist, Lars Sporring, Gunvor Åkerblom, Johan Tiedemann, Anders Karlsson och Carl-Philip Bouvin Sigfridsson.

Som ordförande kommer jag se till att vi jobbar vidare med frågor som är viktiga för oss som till exempel könsneutralt äktenskap och jag känner mig säkrer på att våra synpunkter tas på stort allvar av den borgerliga regeringen.
Jag och Öppna moderater kommer att jobba på alla nivåer för att visa att moderaterna är en kraft för nytänkande och öppenhet.

Inga kommentarer: