tisdag, april 14, 2009

Solig Påsk


Då så har en solig Påsk på landet i Sörmland snabbt avverkats. Ibland går 4 dagar alldeles för fort. Det blev väldigt mycket arbete i trädgården. 5 stora ekar på tomten ont om tid höstas slutade med 4 dagar intensiv träning i krattning av löv. Resultatet blir att blommor på ängen kommer att syna nu direkt när kommit upp och inte efter att de kämpat sig genom decimetrar av eklöv. Trevligt och jag har fått bra med motion utan att behöva springa till Sats.

Det har också vart massor av fåglar vid fågelbordet, mumsande på de sista solrosfröna. Domherre, bergfink, siskor, stenknäcken, blåmes och talgoxe för att bara nämna några. Bergfinkarna var som mest ett 30-tal.

Det blev också stort pådrag hos släkten, med middag hos min mor, far och bror. Så programmet var fulltecknat.

Fulltecknat var även utrymmet på E 4:an på väg tillbaka till Stockholm. Det var långa köer från Trosa ända in till Stockholm.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vore kul om SL kunde byta ut sin tjänstebilsflotta till elbilar från Ale. http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/bilar/article555929.ece

Pelle sa...

Ytterligare ett beklagande från vår främste kollektivtrafikpolitiker om bilköerna han råkar ut för....

Ps: själv körde jag bil genom hela Stockholm från norr till söder i måndags vid 18-tiden. Jag stannade kort vid två rödljus på hela vägen.

Christer G Wennerholm sa...

Hej Pelle, gillar att du läser min blogg. Då vet du att jag tycker att det behövs både spår och vägar. Flaskhalsarna måste bort, så när jag skriver min agenda finns både tvärbanor och förbifarter med i planerna.

Två stopp; Det låter smidigt, vilken väg valde du då?

Christer G Wennerholm sa...

Anonym: Tackar för länktipset!