Tullar övergår till regionalt ansvar
För att tullarna ska övergå till regional nivå krävs det en grundlagsändring. Det vore naturligtvis vara intressant om vi i vår region själva fick bestämma över pengarna, det är vi också överens om i partierna i den stockholmsförhandling som Cederschiöld leder. Han har därför tillskrivit regeringen som nu kommer att titta vidare på frågan. Men samtidigt måste man fundera noga innan man ändrar en grundlag.
Aldrig tidigare har det satsat på SL så mycket som nu, det är den bästa miljöinvesteringen vi kan göra. Det är bara genom en bättre och mer utbyggd kollektivtrafik som vi kan locka fler att resa med SL istället för med bil. Samtidigt som rekordsatsningen gör vi SL än mer miljövänligt och ser till att fler av våra bussar körs med klimatvänligt med hjälp av biogas och etanol.
onsdag, augusti 01, 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Hej Christer
Jag är faktiskt lite imponerad av dig och ditt bloggande och arbete inom SL. Hade betydligt lägre tankar om dig, men det kanske å andra sidan till viss del är det otacksamma arvet på posten du innehar från dina föregångare.
Hursomhelst håller jag inte med dig om mycket angående kollektivtrafiken. Har svårt att förstå resonemanget kring hårdare tag, fler väktare och ökad övervakning utan att några som helst siffror eller motiveringar till varför presenteras.
Men nu till saken. Det dyker upp uppenbara sakfel med jämna mellanrum när du kommenterar SL. Som nu, "har aldrig satsats så mycket på SL".. Vad menar du egentligen? Att de fyra nya busslinjer SL startar till hösten är en STÖRRE satsning än byggandet av tvärbanan? Eller tunnelbanan för den delen (även om gröna och röda linjen byggdes under SS-tiden). Jag tvivlar. Eller missförstår jag dig?
Skicka en kommentar