Var fjärde timme krossas en SL-kur
Det verkar som det går troll i vissa projekt. Ta detta med att bygga säkra och snygga busskurer där resenärerna får skydd och information i väntan på bussen. Samarbetet med Metro och City skapar dessutom ett mervärde, då väntan känns kortare. Biljettautomaterna är ytterligare en service. Varför då denna förstörelse? Är detta i likhet med fuskåkandet ett sätt att säga att kollektivtrafiken borde vara...sämre, mindre funktionell, mindre serviceinriktad och sämre på att ta emot resenärer än biltrafiken. Varje krona som går till att reparera tåg, busskurer och förstörda bussar är en mindre krona som satsas på miljövänlig kollektivtrafik.
Är det något som förstör det gemensamma värdet som finns i kollektivtrafiken och som vi också solidariskt betalar för så är det just denna oförklarliga vandalism. Mer solidaritet och mindre ego-tänkande i kollektivtrafiken, tack!
tisdag, augusti 14, 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Hur mycket kostar förstörelsen, ställd i relation till någonting annat?
Dvs, om vi antar att det inte fanns någon förstörelse i kollektivtrafiken; hur mycket skulle man kunna sänka priset på SL-kortet?
Det handlar väl om flera olika parter som är inblandade. SL får busskurer, de som står för busskurerna får reklamplats.
När SL själva stod för kostnaderna fanns väl i princip bara stolpar.
Skicka en kommentar