Idag skriver socialminister Göran Hägglund om reformeringen av apoteksmarknaden i Dagens Nyheter. Anledningen är att regeringen idag överlämnar sitt förslag till lagrådet.
Målsättningarna med reformen är fler apotek, längre öppettider, förbättrad service och receptfria läkemedel i vanliga butiker. Till detta ska läggas ett ökat småföretagande och att apotekskunderna lättare ska få tillgång till medicin.
Hela artikeln kan läsas på: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=861365
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar