Igår klubbade regeringen igenom en lagrådsremiss om ny äktenskapslag. Lagrådsremissen är det första steget i den kedja av beslut, som kommer att leda fram till en könsneutral äktenskapslagstiftning. I lagrådsremissen är begreppet partnerskap kvar och i äktenskapsbalkens första paragraf står att äktenskap ingås mellan kvinna och man, den består alltså av de ändringar man är överens om. Det är skönt att det pågår arbete i frågan om könsneutrala äktenskap även om det går långsamt och på snirkliga vägar.
Columbi ägg vore civilrättsligt äktenskap för alla.
SvaraRaderaSvenska Kyrkan skall väl inte köpa
statsministerns avlatsbrev som innebär intrång i de fria kyrkornas religionsutövning.
Varför enbart en högkyrklig riktning? Har man sagt A kan man väl säga B?