Nu pågår debatten om årsredovisningarna
2007 har varit ett rekordår för SL
Fler resenärer
• 730000 stockholmare reser med SL. Det är fler än någonsin i SL:s historia.
• Antalet trogna resenärer, som köper månadskort, har på ett år ökat med över 12 procent.
• Kollektivtrafikens totala andel har ökat med x %
• Med rekordmånga resenärer ökade även biljettintäkterna
Fler nöjda resenärer
• För helåret 2007 var 68 procent i genomsnitt av resenärerna nöjda, motsvarande siffra då socialdemokraterna styrde, var 62 procent
• Resenärernas nöjdhet med pendeltågstrafiken har ökat från 33 till 55 procent.
• Bättre punktlighet - Färre resegarantiärenden
Detta visar tydligt att våra ambitioner i Alliansen att göra SL bättre har haft effekt.
Trots detta är vi långt ifrån nöjda. Alliansens mål är att fortsätta få fler och mer nöjda re-senärer till SL.
Hög ambition beträffande miljömålen
• Vid utgången av 2007 finns hela 390 etanolbussar i SL-trafiken.
• 51 bussar körs på biogas och ytterligare 30 bussar är beställda.
• Under 2007 slöts avtal om biogas till ytterligare ca 120 bussar.
Största satsningen någonsin
• Fler tåg och bussar, nya linjer, ökad kundservice och ett bredare biljettsortiment.
• Över 300 miljoner kronor satsas på en bättre pendeltågstrafik på Nynäsbanan
• Två miljarder satsas på kollektivtrafiken under de närmsta två åren
Alternativet är nedskärningar på över en miljard kronor
Snyggt jobbat. Det är så skönt med satsningen på kvalitet istället för öppna spärrlinjer och ofinansierade biljettprissänkningar.
SvaraRadera